divendres, 12 de gener del 2018

El jardí secret


Després de perdre els pares a l’Índia a causa d’una epidèmia, Mary Lennox, una nena de nou anys malcriada i insuportable, viatja a Anglaterra per anar a viure amb el seu oncle, Archibald Craven, que no sembla disposat a mostrar cap mena d’interès per ella. 
Per si això fos poc, la nova llar de la Mary és una mansió perduda enmig del no-res, amb més de cent habitacions, la majoria de les quals tancades amb pany i clau.
Només la jove criada de la casa, una noieta anomenada Martha, sembla disposada a perdre el temps amb la Mary, explicant-li coses sobre la casa, els camps que l’envolten i un misteriós jardí tancat des de fa anys; tants, que ja ningú no recorda ben bé on és.

Frances Hodgson Burnett


  • Per pensar i comentar:
  • Penses que és un llibre bastant realista?
  • Has somniat alguna vegada en descobrir un lloc secret?
  • Com definiries el caràcter de la Mary?
  • Has vist alguna pel.lícula on Anglaterra domini l'Índia?

15 comentaris:

  1. És molt interessant i divertit. M'ha agradat tant que ja me l'he llegit! M'agrada molt que en el jardí hi hagi tanta llum. Em quedo amb la intriga de què passaria a partir d'ara.
    El recomano a tothom!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Sara.
      Que ràpida!
      A mi de vegades també em passa això, voldria que el llibre continués per saber més coses dels personatges. Però pots inventar-te-les tu.
      Com t'imagines a la Mary? Creus que podria ser amiga teva?
      Llegiràs un altre llibre?

      Elimina
    2. Hola!
      M'imagino a la Mary responsable quan sigui gran. Crec que sí que podria ser amiga meva! M'agradaria llegir el llibre d'en Konrad; esperaré a que acabin els meus companys i companyes!

      Elimina
    3. Bona nit Sara.
      Jo penso que també, que la Mary és una noia intel.ligent i poc a poc s'anirà adaptant a la nova vida i entenent més coses.
      Un petó

      Elimina
  2. M'agrada molt aquest llibre i em fa sentir feliç!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Yassmina.
      Això que dius és molt bonic! Que un llibre et faci sentir feliç és una gran cosa. M'alegra.
      Un petó

      Elimina
  3. El principi del llibre no m'ha agradat gaire, però a poc a poc em va enganxant. Jo també m'he imaginat alguna vegada que descobria un lloc nou: des de casa meva s'obria una porta i allà hi havia un altre món!

    ResponElimina
  4. L'inici del llibre, fins al desenllaç és molt emocionant! M'està agradant, perquè és divertit, emocionant i interessant!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit Thais i Sofia.
      Li veieu alguna cosa realista al llibre?
      Creieu que es podria comparar amb alguna situació actual?
      Jo sí. Endevineu quina!
      Fins aviat

      Elimina
    2. Crec que els protagonistes del llibre si son realistes.
      Ja he acabat aquest llibre i m'ha agradat molt.

      Elimina
    3. Bon dia Sofia.
      Jo també crec que són realistes. Però no m'acabes d'explicar quin paral.lelisme amb el món actual hi veus.
      Una abraçada

      Elimina
  5. Bon dia,
    Trobo que la Mary és molt curiosa i que no té por de res. M'agradaria ser com ella i no tenir por mai de res.
    Ara el llibre m'agrada molt, no com al principi que em va costar una mica.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Thais.
      Penso igual que tu, és un d'aquests llibres que potser costa començar, però poc a poc els personatges van agafant vida i tens ganes de saber qu``e els passa.
      Fins aviat

      Elimina
  6. Me l'estic llegint i el que m'ha cridat mes l'atencio es quan la Mery ha conegut els seus amics.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Yassmina.
      Ho has endevinat. El llibre és un cant a l'amistat i a tot el bé que pot fer tenir bons amics.
      Un petó

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.